19

آموزش به کودکان برای مواقع اضطراری

  • کد خبر : 1212
  • 09 آبان 1401 - 10:31
آموزش به کودکان برای مواقع اضطراری
وضعیت اضطراری هر موقعیتی است که در آن زندگی و حیات فرد تهدید شود و کمک فوری آتش‌نشانی، اورژانس، امداد و نجات و پلیس مورد نیاز باشد. آشنایی با شماره تلفن‌های ضروری، برای حفاظت از جان و زندگی بسیار مهم است. همه افراد باید از کودکی با این شماره‌ها و زمان تماس با آن را آموزش ببینند.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در شرایط اضطراری به آن توجه کرد این است که در کوتاه‌ترین زمان با شماره اضطراری تماس گرفته شود تا در کمترین زمان ممکن و بدون تأخیر به افراد حادثه‌دیده کمک و امدادرسانی شود.

شماره 115برای اورژانس پیش بیمارستانی در زمان وجود مصدوم و مجروح و یا بیماری، شماره 125برای مواقع آتش‌سوزی، شماره 112برای حوادث غیرمترقبه و شماره 110برای پلیس و مواقع تهدید‌کننده استفاده می‌شود.

در گام اول لازم است که به فرزندان خود در مورد شرایط اضطراری و خطر احتمالی که ممکن است در خانه یا در مکان‌های دیگر مثل مدرسه و خیابان اتفاق بیفتد آموزش دهیم. در گام دوم فرزندان باید آدرس خانه را بدانند. اسم خیابان، کوچه و پلاک را می‌توانید با بازی و نقاشی به او آموزش دهید. زیرا در مواقع تماس با شماره‌های اضطراری، ممکن است نیاز به اعزام تیم‌های امدادی باشد؛ بنابراین حتما کودکان باید نشانی خانه را بدانند.

در گام بعد به فرزندان خود بیاموزیم که چگونه با شماره‌های اضطراری تماس بگیرند. با توجه به سن کودکان می‌توان با نقاشی شماره تماس واحدهای امدادی و نصب آن بر دیوار و جلوی چشم کودکان، جریان آموزشی مداوم و یادآوری مکرر را ایجاد کنیم. همچنین پیشنهاد می‌شود با تلفن اسباب بازی یا تلفن قدیمی، نحوه تماس با نیروهای امدادی با کودکان تمرین شود. حتی پیشنهاد می‌شود ماهی یک‌بار این بازی تکرار شود.

تمرین مکرر با کودکان باعث می‌شود که در هر شرایطی بتواند تا حد امکان خونسردی خویش را حفظ کند تا مناسب‌ترین رفتار را داشته باشد. حتما و با تأکید باید به کودکان آموزش داده شود که هرگز از این شماره‌ها برای تفریح و سرگرمی و خنده استفاده نکنند و بیاموزند که تماس با این مراکز به جز برای کارهای ضروری و لازم، جرم است و پیگرد قانونی دارد و باعث می‌شود که جان بقیه افراد که نیاز به خدمات دارند به خطر بیفتد. حتما شماره‌های امدادی را روی کاغذ بنویسید و برای مواقع اضطراری کنار تلفن قرار دهید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها