6

شماره ۱۱۱ «قلک» منتشر شد

  • کد خبر : 1336
  • 08 مهر 1402 - 10:22
شماره ۱۱۱ «قلک» منتشر شد
شماره ۱۱۱«قلک»؛ ماهنامه‌ای برای آموزش مبانی اقتصاد به کودکان ۳ تا ۱۰ سال، منتشر شد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه «قلک»، صدویازدهمین شماره این ماهنامه همراه با شعر، داستان، بازی، سرگرمی و مطالبی درباره لزوم حفاظت از محیط‌زیست، اهمیت بخشنده بودن، چیزهایی جالب در مورد مدارس کشورهای دیگر به بهانه آغاز سال تحصیلی در ایران و… منتشر شد. در شماره ۱۱۱ «قلک» به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، هم‌چون شماره‌های پیشین، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

از جمله مطالبی که در این شماره از «قلک» می‌خوانیم داستان دنباله‌دار «نقاشی‌های پتوی بهارگل» به قلم الهه ایران‌فرد با تصویرگری ویدا کریمی است که این بار به معرفی پرنده‌ای نادر و در حال انقراض، بومی شهر بوکان در جنوب آذربایجان غربی، به نام میش‌مرغ پرداخته‌اند. «بزن بریم مدرسه» مطلب دیگری است که جویا میرزاده گردآوری کرده و در آن به بهانه آغاز سال تحصیلی در ایران، چیزهایی جالب درباره مدارس کشورهای دیگر نوشته است. «بپا یخ نزنی» و «بچین و بچش» هم دو عنوان بازی و سرگرمی‌اند که اولی را نازنین ارزه‌گر و دومی را روشنک فتحی تصویرسازی کرده‌اند. شهرزاد شهرجردی، نویسنده و بهار علیجانی، تصویرگر هم در دیگر داستان دنباله‌دار «قلک» با عنوان«شای‌شای و اسباب‌بازی‌هایش» به یادآوری لزوم بخشنده بودن به کودکان، پرداخته‌اند.

«پیچ واپیچ» و «چی بود؟ چی شد؟ کتاب‌خونه» هر دو سروده زهرا موسوی با تصویرگری مهناز سلیمان‌نژاد، شعرهایی هستند که در شماره ۱۱۱ ماهنامه «قلک» آمده است. در «اخبار قِل‌قُلکی»، دیگر بخش ثابت ماهنامه «قلک»، نوشته زهرا جلایی‌فر با تصویرگری میثم موسوی، اخبار روز در قالبی طنز به تصویر کشیده شده است. «چه خوب که می‌توانم بخوانم» هم عنوان گفت‌وگوی بهارگل تولایی، خبرنگار شش ساله افتخاری «قلک» با برسام و برشید اسدزاده، دوقلوهایی است که کلاس اول را تمام کرده‌اند و به کلاس دوم می‌روند. پایان‌بخش شماره ویژه مهرماه، معرفی کتابخانه‌ای عمومی برای کودکان و نوجوانان با عنوان هدهد سفید است.

شماره مهرماه نشریه «قلک» در دهمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و طراحی گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی در ۳۲ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. نسخه چاپی «قلک» را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با شماره ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها