12

صدونهمین شماره «قلک» منتشر شد

  • کد خبر : 1321
  • 23 مرداد 1402 - 12:33
صدونهمین شماره «قلک» منتشر شد
شماره ۱۰۹ ماهنامه «قلک»؛ ماهنامه‌ای برای آموزش مبانی اقتصاد به کودکان ۳ تا ۱۰ سال، با مطالبی متنوع از جمله در مورد اهمیت استفاده صحیح از منابع آبی و صرفه‌جویی در آن و لزوم حفاظت از محیط‌زیست منتشر شد.

به گزارش روابط‌‌عمومی ماهنامه «قلک»، صدونهمین شماره این ماهنامه همراه با شعر، داستان، بازی، سرگرمی و مطالبی درباره اهمیت حفظ منابع آبی و صرفه‌جویی در آن، اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و یادآوری آن‌چه کودکان باید در هنگام قرار گرفتن در معرض باد و طوفان انجام دهند منتشر شده است. در شماره ۱۰۹ «قلک» به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، هم‌چون شماره‌های پیشین، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

از جمله مطالبی که در این شماره از «قلک» می‌خوانیم داستانی با عنوان «آرزو؛ قهرمان قطره‌ها» است. داستانی که در آن دختر کوچکی به نام آرزو تلاش می‌کند در غیاب پدر و مادرش با جمع کردن قطره‌های آبی که از شیر می‌چکد از هدر رفتن آن جلوگیری کند. «شای‌شای و خانم خبرنگار» نام داستان دیگری در شماره ۱۰۹ «قلک» است. نویسنده این داستان شهرزاد شهرجردی و تصویرگر آن بهار علیجانی است. شهرجردی در این داستان از شای‌شای و مادرش می‌گوید که در معرض طوفان و بادی شدید قرار گرفته‌اند و باید برای برگشتن به خانه راهی پیدا کنند.

دیگر مطلب خواندنی صدو‌نهمین شماره ماهنامه «قلک» بازنشر شعری با عنوان «خدای مهربون» است که در شماره ۶۳ این ماهنامه چاپ شده بود. «قلک» که مخاطبان سال‌های دورش حالا دیگر نوجوان یا جوانند با در نظر گرفتن این احتمال که این نوجوانان و جوانان ممکن است هم‌چنان در کنار خواهرها و برادرهای کوچک‌شان که خواننده «قلک» هستند به تورق آن بپردازند در هر شماره اقدام به یادآوری خاطرات و بازنشر یکی از اشعاری می‌کند که در سال‌های پیشین منتشر کرده است. شعر «بابای خیلی خوبم» هم بر اهمیت حفظ محیط زیست برای حفاران معدن و تلاش آن‌ها برای آسیب نرساندن به طبیعت در کنار انجام کارشان تاکید می‌کند. «من کی هستم؟» سروده حسین تولایی با تصویرسازی نازنین ارزه‌گر شعر دیگری است که در این شماره از «قلک» می‌خوانیم.

خوانندگان شماره مردادماه ماهنامه «قلک» در بخش آشنایی با بچه‌های دنیا در مطلبی با عنوان «قدبلندهای نارنجی‌پوش» نوشته جویا میرزاده با آداب و رسوم و فرهنگ «بچه‌های هلند» آشنا می‌شوند. «پشمک» دیگر بخش خواندنی «قلک» شامل لطیفه‌هایی با ترجمه شیدا میرزایی و تصویرگری سیدمیثم موسوی است و در اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر با تصویرگری میثم موسوی اخبار روز در قالب طنز منتشر شده است.
شماره مردادماه نشریه «قلک» در نهمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و طراحی گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی در ۳۲ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. نسخه چاپی «قلک» را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با شماره ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها