7

صدوهشتمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد

  • کد خبر : 1318
  • 10 مرداد 1402 - 12:40
صدوهشتمین شماره ماهنامه «قلک» منتشر شد
شماره ۱۰۸ «قلک»؛ ماهنامه‌ای برای آموزش مبانی اقتصاد به کودکان ۳ تا ۱۰ سال، ویژه تیرماه منتشر شد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط عمومی ماهنامه «قلک»، صدوهشتمین شماره این ماهنامه کودک همراه با شعر، داستان، بازی، سرگرمی و مطالبی درباره لزوم حفظ محیط زیست و اهمیت هزینه کردن برای بقای آن، تشویق به برنامه‌ریزی برای پیش‌گیری از هدر رفتن وقت و ارزش کمک کردن به دیگران منتشر شد. در شماره ۱۰۸ «قلک» به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، هم‌چون شماره‌های پیشین، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

از جمله مطالبی که در این شماره از «قلک» می‌خوانیم داستان «پول را ببخش» به نویسندگی و تصویرگری سیندرز مک لئود با ترجمه امیرعلی خلج است که در آن چامی خرگوشه می‌آموزد هویج‌هایش را چه‌طور خرج کند تا به زنبورها هم کمک کرده باشد. دیگر داستان این مجموعه «نقاشی‌های پتوی بهارگل» به نویسندگی الهه ایرانفرد و تصویرسازی ویدا کریمی با موضوع نجات گور ایرانی است. در این داستان بهارگل برای نجات گور ایرانی از حیوانات پتوی جنگلی‌اش کمک می‌گیرد. «دوست جدید ما»؛ داستانی که اتفاقاتش در جزیره قشم رخ می‌دهد به نویسندگی مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو نیز از کمک کردن به دیگران حتی به قیمت گذشتن از تفریحات و سرگرمی‌های خود می‌گوید.

دیگر مطلب صدوهشتمین شماره ماهنامه «قلک» داستانی با عنوان «شای‌شای با برنامه» است که شهرزاد شهرجردی آن را نوشته و بهار علیجانی، تصویرگری‌اش کرده است. در این داستان شای‌شای می‌آموزد که اگرچه برنامه‌ریزی کردن و هدر ندادن اوقات فراغت اهمیت بسیار زیادی دارد اما لزومی ندارد که این برنامه‌ریزی با صرف هزینه‌های بالا برای کلاس‌های فوق‌برنامه همراه باشد و راه‌های دیگری هم برای یاد گرفتن چیزهای تازه وجود دارد.

خوانندگان کودک هر شماره «قلک» در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر با تصویرگری میثم موسوی در قالب طنز از اخبار روز مطلع می‌شوند. اخبار «قِل قُلَکی» شماره ۱۰۸ شامل شوخی با اقدام عجیب یک مقام دولتی هندی و خالی کردن دو میلیون لیتر آب از حوضچه یک سد برای یافتن گوشی‌اش، بازگردانده شدن کتابی با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه‌های ایالات متحده آمریکا و کاهش نسبت تعداد گوسفند به انسان در نیوزلند برخلاف روال همیشگی این کشور است. دیگر مطالبی که در قلک ۱۰۸ می‌بینیم و می‌خوانیم اشعار «پیام‌رسان مهربان» و «با هم قوی‌ترینیم» هر دو سروده زهرا موسوی و به ترتیب با تصویرسازی بهار علیجانی و میثم موسوی است. همچنین این شماره شامل «ببین و بگو» و «کتاب بخوانیم و جایزه بگیریم» نیز هست.

شماره تیر‌ماه نشریه «قلک» در نهمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور و طراحی گرافیک و صفحه‌آرایی نگار آشتیانی در ۳۲صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. نسخه چاپی «قلک» را می‌توانید از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با شماره ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها