12

صد و دومین ماهنامه «قلک» منتشر شد

  • کد خبر : 1267
  • 28 آذر 1401 - 15:16
صد و دومین ماهنامه «قلک» منتشر شد
در شماره 102 ماهنامه «قلک» دی‌ماه، با حال و هوایی زمستانی به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی همراه با داستان‌ها و شعر‌هایی درباره تبریک روز مادر، قایم‌موشک بازی، اهمیت بیمه و آشنایی با مشاغل جدید روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط عمومی ماهنامه قلک، در صدودومین شماره این نشریه که به آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان می‌پردازد، طراحی جلد را المیرا اسکندری، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:

داستان «قایم موشک بازی فیلیک» نوشته لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی به موضوع دوستی‌، همکاری، پذیرش و توجه به تفاوت‌ها می‌پردازد. داستان «مامان روزت مبارک» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو به مناسبت روز مادر که 23دی‌ماه است، ماجرایی جذاب را برای کودکان روایت می‌کند و با شروع فصل زمستان، شعر «چَمور موری دنبال گُل می‌گرده» سروده زهرا موسوی و تصویرگری سحر کریمیان‌شیرازی را می‌خوانیم.

برای آشنایی کودکان با مشاغل در بخش مجموعه داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی همراه با «جوجه‌جون» این‌بار هم با شغل جدید آشنا می‌شویم.

در هر شماره قلک بچه‌ها در بخش اخبار «قِل قُلَکی» نوشته زهرا جلایی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و به بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند. در این شماره در بخش اخبار با عنوان «تولد شنگول و منگول و حبه‌انگور» مطالبی درباره تولد سه جوجه جغد، پیرترین درخت جهان، تکنولوژی صحبت با حیوانات و خوکی که با گله گاوها بزرگ شده را می‌خوانیم.

دیگر مطالبی که در قلک 102 می‌بینیم و می‌خوانیم: شعر «کار درست» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، آشنایی با بچه‌های دنیا: مراکش با عنوان «حتما چای بنوشید لطفا!» نوشته جویا میرزاده، داستان ماجراهای سام سفری و تاتام تند و تیزه_بچه میمون بازیگوش نوشته فرید صالحی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، داستان «پرواز جوجه کبوتر» نوشته یگانه قاسمی و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو و در بخش «بچین و بچش» هم یک صبحانه روباهی درست خواهیم کرد.

شماره دی‌ماه نشریه «قلک» در هفتمین سال فعالیت خود، با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 32صفحه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین امکان تهیه نسخه دیجیتال تمام شماره‌های این ماهنامه بر روی پلتفرم‌های کتابخوان طاقچه و کتابراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها