15

صدویکمین شماره «قلک» با حال و هوای یلدایی منتشر شد

  • کد خبر : 1252
  • 07 آذر 1401 - 10:52
صدویکمین شماره «قلک» با حال و هوای یلدایی منتشر شد
صدویکمین شماره قلک، ویژه آذرماه با حال و هوایی یلدایی و همراه با شعر و بازی و داستان‌های لطیف و کودکانه روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط‌عمومی ماهنامه قلک، شماره جدید ماهنامه قلک با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی ویژه آذرماه با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا محتوایی مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ این آیین آورده شده است. همچنین داستان‌ها و شعرهایی با موضوع کسب درآمد، بیمه و… را در این شماره می‌خوانیم.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در شماره 101ماهنامه قلک آمده است:

در داستان «جشن شب یلدا» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو با آداب و رسوم و فرهنگ شب یلدا از خوراکی‌ها تا شاهنامه‌خوانی آشنا می‌شویم و در قالب یک فضای کودکانه بچه‌ها می‌آموزند در این شب چه اتفاقی می‌افتد و چه رسوماتی اجرا می‌شود.

در هر شماره مطالب و باز‌ی‌هایی برای بالا بردن خلاقیت، دقت و سرگرم کردن بچه‌ها نیز وجود دارد. در این شماره به مناسبت نزدیک شدن به شب یلدا «بازی اناری» برای بچه‌ها طراحی شده است. در این بازی بچه‌ها می‌توانند به تنهایی یا با دوستانشان همراه با یک تاس و مهره سرگرم شوند.

در این قسمت از داستان‌های «مامان شای‌شای» با عنوان «مامان شای‌شای و باباکوچولوی خواب‌آلو» نوشته شهرزاد شهرجردی و تصویرگری ویدا کریمی در فضایی کودکانه به موضوع به موقع خوابیدن بچه‌ها اشاره می‌کند و به آنها می‌آموزد که خواب کافی می‌تواند تمرکز و قدرت یادگیری را بالا ببرد.

از دیگر مطالب این شماره داستان «تو به دستش آوردی» ترجمه امیرعلی خلج است. این داستان ماجرای خرگوشی به نام بانی است که می‌خواهد پولدار و مشهور شود اما با این سوال مواجه می‌شود که چطور می‌تواند به این هدف برسد و در این مسیر تمرین می‌کند که چگونه درآمد داشته باشد، پس‌انداز کند، محاسبه کند و در نهایت، تلاش برای کسب درآمد چه احساسی دارد.

در بخش «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی “جیرجورجون” تلاش می‌کند تا شغل جدیدی را برای بچه‌ها معرفی کند. در داستان دیگری که فرید صالحی آن را نوشته و فاطمه زمانه‌رو تصویرگری کرده به موضوع بیمه و اهمیت آن پرداخته شده است.

شعر «تاتاپ تاپ» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، اخبار قِل قُلکی«قوی‌ترین آهن‌ربای جهان» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی، بچه‌های دنیا «نان و سوسیس در موزه! / بچه‌های آلمان»  نوشته جویا میرزاده از دیگر مطالبی است که در این شماره می‌خوانیم.

شماره آذر نشریه «قلک» در هفتمین سال فعالیت خود، با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در 32صفحه و با قیمت 50هزارتومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

طراحی جلد این شماره را المیرا اسکندری، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات بوده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین امکان تهیه نسخه دیجیتال تمام شماره‌های این ماهنامه بر روی پلتفرم‌های کتابخوان طاقچه و کتابراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها