35

انتشار بیانیه جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره

  • کد خبر : 985
  • 09 مرداد 1400 - 8:45
انتشار بیانیه جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره
بیانیه هیات انتخاب و داوری اولین دوره جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره منتشر شد.

به گزارش دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری فرفره، با شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان تغییرات وسیعی در سبک زندگی آحاد بشر ایجاد شد و از نوع پوشش تا روابط‌ اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این میان با نگاهی به محیط اطرافمان می‌توان به وضوح مشاهده کرد، کودکان یکی از اقشاری هستند که از این تغییرات تاثیرات فراوانی متحمل شده‌اند.

ماهنامه «قلک» که با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش ارزش‌ها، هنجارها، الگوهای زیست‌اجتماعی و بهبود سبک زندگی کودکان 3 تا 7 سال منتشر می‌شود، با توجه به اهمیت این دوران تاریخی، برخی از وجوه زندگی کودکان در دوران مواجهه و شیوع ویروس کرونا را در قالب فعالیت‌های ادبی و  هنری به رقابت گذاشت. بر این اساس اولین جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره «کودکان و دوران کرونایی» توسط ماهنامه «قلک» و با همکاری سازمان‌ها و موسسات فرهنگی و اقتصادی برگزار شد.

اینک که با یاری خداوند اولین جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره با رویکرد «کودکان و دوران کرونایی» توسط ماهنامه قلک و موسسات اقتصادی کشور به روزهای پایانی خود رسیده است، به مناسبت عید سعید غدیرخم بیانیه اولین دوره‌ جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره اعلام می‌شود:

  1. اختتامیه یک جشنواره به منزله پایان یافتن آن جشنواره نیست بلکه طلوعی دوباره برای آغاز فرداهاست. مکانی است برای بحث و تبادل اندیشه‌ها، افکار و توانمندی‌های متقابل یکدیگر.
  2. با لحاظ این مطلب هیات انتخاب جشنواره در مسیر گزینش آثار دریافتی که از طریق ایمیل به دبیرخانه این رویداد ارسال شده بود، داستان‌های کوتاه، شعر، عکس و نقاشی‌ها را پس از چندین بار قرائت و بررسی در ابتدا بر اساس ارتباط موضوعی با عناوین اعلام شده جشنواره که «کودکان و دوران کرونایی» بود، انتخاب کردند و سپس از منظر سطح محتوایی و قوانین جشنواره نیز گزینش‌های ابتدایی آن صورت گرفت.
  3. در این مرحله که بیش از 400 اثر ارسالی در چهار بخش داستان‌های کوتاه، شعر، عکس و نقاشی‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، اعضای هیئت انتخاب بر اساس گروه‌بندی سنی صاحبان آثار آنها را به دو گروه بزرگسال (بالای 18سال) و کودکان و نوجوانان (کمتر از 18سال) در سه بخش داستان‌کوتاه، شعر و عکس و سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان در بخش نقاشی تقسیم‌ بندی کردند.
  4. بر این اساس 10 اثر در بخش داستان کوتاه بزرگسال، 10 اثر در بخش داستان کوتاه کودکان و نوجوانان، 10 اثر در بخش شعر بزرگسال، 6 اثر در بخش شعر کودکان و نوجوانان، 8 اثر در بخش نقاشی خردسال، 22 اثر در بخش نقاشی کودکان، 9 اثر در بخش نقاشی نوجوانان، 15 اثر در بخش عکاسی بزرگسالان و 26 اثر در بخش عکاسی کودکان و نوجوانان به بخش رقابتی جشنواره وارد شدند.
  5. هیئت داوران جشنواره فرفره شامل آقایان فریدون عموزاده خلیلی (رئیس هیئت داوران)، علی خانجانی(داوری بخش شعر و داستان) و علیرضا کریمی‌صارمی (داوری بخش عکس) و خانم‌ها معصومه یزدانی (داوری بخش شعر و داستان) و زهرا موسوی (داوری بخش شعر) و هدی حدادی (داوری بخش نقاشی)، پس از بازبینی، بررسی و قرائت آثار منتخب از بین این آثار، بر اساس محتوا و قرابت موضوعی با محور اصلی جشنواره و ازریابی‌های فنی و تخصصی آنها آثار برگزیده و شایسته تقدیر را مشخص کردند.

در پایان جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره ضمن تشکر از همه هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی که با ارسال آثارشان به دبیرخانه جشنواره فرفره در جهت ایفای مسئولیت‌ اجتماعی و توجه به موضوعات و مسائل روز واکنش نشان دادند تشکر کرده و اقدامات آنان را ارج می‌نهد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=985
  • نویسنده : دبیرخانه جشنواره
  • ارسال توسط :
  • منبع : دبیرخانه جشنواره فرفره
  • 1892 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها