9

کتاب «اولین نفری که آمد» منتشر شد / بازآفرینی داستان حجر‌الاسود برای کودکان

  • کد خبر : 1275
  • 28 دی 1401 - 11:12
کتاب «اولین نفری که آمد» منتشر شد / بازآفرینی داستان حجر‌الاسود برای کودکان
کتاب تصویری «اولین نفری که آمد» از مجموعه کتاب‌های آن مهربان(پیامبر اکرم «ص») نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه عبادی توسط دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

به گزارش فرفره، به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «اولین نفری که آمد» که نخستین جلد از مجموعه «داستان‌های آن مهربان» است به نویسندگی مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه عبادی در 24صفحه و با تصاویری جذاب و داستانی روان برای گروه سنی 6+ سال توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) روانه بازار نشر شد.

این کتاب که از جدیدترین آثار این نشر است با موضوعی مذهبی روایتی بازآفرینی شده از داستان حجرالاسود را با زبانی کودکانه و روان بیان می‌کند. کودکان با مطالعه این داستان علاوه بر آشنایی با یکی از مهم‌ترین داستان‌های مسلمانان به شخصیت تاثیرگذار و مهم پیامبر اکرم(ص) پی می‌برند که چگونه با تدبیری هوشمندانه، از بحرانی که نزدیک بود زمینه‌ساز اختلافی در میان قبایل اعراب شود، جلوگیری کرده است.

حجرالاسود، از یادگارهای جاوید پیامبران الهی است. احادیث معتبری از پیامبر(ص) و معصومین(ع) درباره شرافت و فضیلت حجرالاسود وجود دارد و طواف که یکی از مناسک حج است، از برابر این سنگ آغاز و به آن ختم می‌شود.

در خلاصه داستان پشت جلد این کتاب آمده است: «صدای پایی آمد. سایه بلندی روی در مسجد افتاد. همه چشم به در دوختند. همه کنجکاو بودند که چه کسی وارد می‌شود؟ همه نگران بودند نکند کسی بیاید که آنها را شریک افتخار نصب حجرالاسود نکند! دوباره همهمه‌ها بلند می‌شد که محمد امین وارد شد… »

این کتاب تصویری برای گروه سنی «ب و ج» در قطع خشتی بزرگ، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.

این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره 02188356436 تماس بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها