13
«سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ»

کتابی درباره تاثیر محبت و مادربزرگی مهربان

  • کد خبر : 1232
  • 25 آبان 1401 - 12:03
کتابی درباره تاثیر محبت و مادربزرگی مهربان
کتاب تصویری «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» با موضوعی لطیف و کودکانه درباره مهربانی و دوستی توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) روانه بازار نشر شد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» نوشته اِیپریل استات و ترجمه معصومه نفیسی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، توسط کتاب‌های زرافه و در 36صفحه برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شد.

در این کتاب تصویری که ماجرای دختری به نام کوکو و دوستش خرسی است، بچه‌ها معنای واقعی مهربانی فداکارانه را می‌آموزند. به گفته روان‌شناسان در صورتِ نبودِ مهربانی آسیب‌های غیرقابل جبرانی به فرد و جامعه تحمیل می‌شود. بر این اساس یکی از اصلی‌ترین مفاهیمی که باید کودکان را با آن آشنا کرد، مهربانی و اشتراک احساسات خوب با دیگران است. كودكانِ مهربان از این‌كه اطرافیانشان را نیز همچون خودشان، سرحال و بانشاط باشند، لذت می‌برند. آنها برای روابط‌اجتماعی احترام قائلند و بخشیدن را از ویژگی‌های والای شخصیتی می‌دانند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: خرس غمگین است، زیرا همه حیوانات به دلیل جسه بزرگ او فکر می‌کنند که خرسی بدجنس است و از او می‌ترسند اما کوکو، به او کمک می‌کند تا به نصیحت مادربزرگش عمل کنند: «وقتی زندگی مثل شب زمستان تیره و تار می‌شود، مهربانی را با دیگران تقسیم کن و برایشان شمعی روشن کن». آنها پس از تلاش‌های بسیار در پایان متوجه می‌شوند که مهربانی هدیه‌ای است که از قلب می‌آید.

اِیپریل استات با نویسندگی و تصویرگری کتاب «سفارش شگفت‌انگیز مادربزرگ» و طراحی خلاقانه‌اش، اولین کتابش را روانه بازار نشر کرده و در همین اولین تجربه جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد. او پس از آن چند کتاب دیگر نیز با قلم و تصویرگری خود منتشر کرده است.

معصومه نفیسی که ترجمه این کتاب را برعهده داشته از مترجمان باسابقه و پرکار حوزه کودک و نوجوان است و تلاش دارد با انتخاب کتاب‌هایی با درون‌مایه‌هایی لطیف و آموزشی، کودکان را با مفاهیم مهمی آشنا کند. او این کتاب را همانند نویسنده اثر، به «آنانی که بی‌دریغ مهربان‌اند و آنانی که تشنه مهربانی‌‌اند» تقدیم کرده است.

این کتاب تصویری برای گروه سنی «ب» در قطع خشتی بزرگ، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.

این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره 02188356436 تماس بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها