10

مجموعه‌ای شش جلدی برای بچه‌های بازیگوش و باهوش

  • کد خبر : 1154
  • 20 شهریور 1401 - 14:26
مجموعه‌ای شش جلدی برای بچه‌های بازیگوش و باهوش
مجموعه شش جلدی «داستان‌های روباه» نوشته کورِی تِیبِر و ترجمه معصومه نفیسی از سری کتاب‌های مطالعه مشترک با کودک توسط کتاب‌های زرافه برای گروه سنی «ب» سال‌های آغازین دبستان منتشر شد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، مجموعه شش‌جلدی داستان‌های روباه به دلیل استفاده از کلمات ساده و ترجمه روان و همچنین پرداختن به موضوعاتی مناسب گروه سنی 6+سال با عنوان «اولین کتابی که من می‌توانم بخوانم» شناخته می‌شود و برای مطالعه مشترک با یک کودک انتخاب مناسبی است.

هر یک از جلدهای این مجموعه به موضوع متفاوتی پرداخته و شخصیت اصلی همه آنها روباهی بازیگوش و زیرک است که می‌خواهد مساله‌ای را به شیوه خودش حل کند. بنابر این کودک با مطالعه هر داستان به صورت غیرمستقیم توانایی حل مساله و مواجه شدن با چالش‌ها را می‌آموزد.

عناوین این مجموعه شش‌جلدی شامل: «روباه می‌خواهد ببر باشد»، «روباه در شب»، «روباه دیرش شده»، «روباه و جنگ با زمستان»، «روباه و مسابقه پرش» و «روباه و گردش با دوچرخه» می‌شود.

در ادامه خلاصه‌ای از داستان هر یک از این کتاب‌ها آورده شده است:

«روباه می‌خواهد ببر باشد»

در داستان «روباه می‌خواهد ببر باشد» روباه شیطون و بازیگوش آرزو می‌کند ای کاش ببر بود. ببرها بزرگ و سریع هستند. بنابراین تصمیم می‌گیرد ببر شود! بچه‌ها در این داستان یاد می‌گیرند چطور هویت شخصی خود را پیدا کنند و متوجه شوند بهترین اتفاق این است که در هر موقعیتی خودشان باشند.

«روباه در شب»

در کتاب «روباه در شب» روباه تا دیر وقت شب بیدار است. همه جا پر از سایه‌ و صدا است و مطمئن است که شب پر از هیولا است! سپس او با موجودات واقعی شب ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که در نهایت آنها چندان ترسناک نیستند و بر ترس خود از هیولا غلبه می‌کند. بچه‌ها با خواندن ماجرای این کتاب یاد می‌گیرند می‌توان با ترس‌ها مواجه شد و برای آن راه حل پیدا کرد.

«روباه دیرش شده»

روباه شیطون و خوش‌گذران برای ناهار دیر می‌آید، بنابراین روی اسکیت‌برد خود می‌پرد. این شخصیت فریبکار روی اسکیت‌برد خود چه می‌کند؟ دوستان او را تا خانه دنبال می‌کنند تا بفهمند ماجرا از چه قرار است و درنهایت یک سورپرایز بزرگ دریافت می‌کنند! کودکان در این داستان وقت شناسی را به خوبی می‌آموزند.

«روباه و جنگ با زمستان»

روباه شیطون و بامزه در مقابل یک دشمن شگفت انگیز قرار می‌گیرد! روباه زمستان را دوست ندارد. هیچ یک از دوستانش برای بازی کردن در اطراف نیستند. او بی حوصله و تنها است و ناگهان یک ایده به سرش می‌زند. اگر او نمی‌تواند از زمستان فرار کند، پس با آن مبارزه خواهد کرد!

«روباه و مسابقه پرش»

«روباه و مسابقه پرش» یک کتاب تصویری دیگر از مجموعه داستان‌ها روباه است. او در ماجرای جدید خود که می‌خواهد در مسابقه پرش برنده شود. او حتی دقیقاً می‌داند که جام مقام اول را در کجای خانه‌اش قرار خواهد داد اما او در مسابقه پرش خیلی خوبی نیست پس تصمیم به گرفتن یک نقشه جدید می‌کند.

«روباه و گردش با دوچرخه»

روباه در این داستان جذاب و خنده‌دار با دوستی، ماجراجویی و تنقلات بازگشته است. روز دوچرخه‌سواری سالانه حیوانات است و روباه هیجان‌زده نیست چون هر سال مانند همان سال قبل است و او دلش ماجراجویی می خواهد. بنابراین مخفیانه برنامه‌ریزی می‌کند تا این سفر را به فراموش‌نشدنی‌ترین سفر تبدیل کند و دوستانش چه بخواهند و چه نخواهند همراهش می‌شوند!

این مجموعه کتاب تصویری شش‌جلدی به نویسندگی و تصویرگری کوری تِیبِر و ترجمه معصومه نفیسی برای گروه سنی «ب» (سال‌های آغاز تا پایان دبستان) در قطع وزیری، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها