12
قلک 103 منتشر شد

از داستان ماهی رنگین‌کمانی تا هدیه روز پدر

  • کد خبر : 1292
  • 26 بهمن 1401 - 11:47
از داستان ماهی رنگین‌کمانی تا هدیه روز پدر
صدوسومین شماره ماهنامه قلک همراه با شعر، داستان‌، بازی و سرگرمی‌ به مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی، با مطالبی درباره اهمیت بخشش، آشنایی با مشاغل جدید، هدیه ویژه روز پدر و فرهنگ و آداب و رسوم کشور ژاپن منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی ماهنامه قلک، در شماره بهمن این نشریه که هدف از انتشار آن آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان 3 تا 10 سال است، طراحی جلد را المیرا اسکندری، کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:

«ماهی رنگین کمان» نوشته الهه ایرانفرد و تصویرگری آناهیتا لیمویی داستان ماهی کوچک و زیبایی است که یاد می‌گیرد بخشنده باشد و با بخشش و مهربانی است که می‌تواند دوستان زیادی پیدا کند و همه او را دوست داشته باشند.

برای آشنایی کودکان با مشاغل در بخش مجموعه داستان «این چه کاریه؟» نوشته نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی همراه با «موشمول جون» این‌بار هم با شغل جدید آشنا می‌شویم.

داستان «خرس سفید» به نویسندگی لاله جعفری و تصویرگری ویدا کریمی با تصاویری لطیف و دوست‌داشتنی و داستانی کودکانه و جذاب ماجرای خرس سفیدی است که دوست دارد از یک ارتقاع بلند تمام اطراف خانه‌اش را ببیند و به همین دلیل به دنبال پیدا کردن بلندترین درخت می‌رود.

همراه با دو بازی و سرگرمی که در صدوسومین ماهنامه قلک آمده، بچه‌ها در «بازی شغل‌ها بگرد و پیدا کن» بچه‌ها به کفاشی سفر می‌کنند و با این شغل آشنا می‌شوند و در «بچین و بِچِش با یک عصرانه جوجه‌ای» کودکان یاد می‌گیرند با چند خوراکی ساده عصرانه خوشمزه‌ای درست کنند.

در این شماره قلک، بچه‌ها در بخش اخبار قِل قُلَکی با عنوان «گربه چمدانی» نوشته زهرا جلائی‌فر و تصویرگری میثم موسوی از اخبار روز مطلع می‌شوند و به بیانی طنز نکات مهمی را می‌آموزند.

در بخش آشنایی با بچه‌های دنیا در شماره بهمن‌ماه قلک با آداب و رسوم و فرهنگ «بچه‌های ژاپن» با عنوان «شیرجه برای فرستادن نامه» نوشته جویا میرزاده آشنا می‌شویم.

از دیگر مطالبی که در این شماره می‌خوانیم:

شعر «دوستت دارم» سروده زهرا موسوی و تصویرگری فاطمه عبادی، داستان «لیوان گلدار بابا» نوشته فرید صالحی و تصویرگری ویدا کریمی، داستان «اتوبوس سواری» نوشته مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو.

شماره بهمن نشریه «قلک» در هشتمین سال فعالیت خود با مدیریت داخلی الهام تقی‌پور، صفحه‌آرایی نگار آشتیانی و روابط‌عمومی یگانه قاسمی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مجری طرح نیز موسسه فرهنگی‌هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش و دریافت اشتراک سالانه یا شش‌ماهه «قلک» با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین امکان تهیه نسخه دیجیتال تمام شماره‌های این ماهنامه بر روی پلتفرم‌های کتابخوان طاقچه و کتابراه نیز وجود دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها