14
کتاب‌های زرافه منتشر کرد:

«آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» کتابی درباره صبر و حمایت

  • کد خبر : 1263
  • 21 آذر 1401 - 9:46
«آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» کتابی درباره صبر و حمایت
کتاب «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» نوشته کارما ویلسون و ترجمه نازنین سودعلیزاده یک کتاب تصویری جذاب درباره دوستی، صبر و هیجان است که برای "گروه سنی ب" توسط کتاب‌های زرافه منتشر شده است.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از انتشارات سیمای شرق، «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» نوشته کارما ویلسون از نویسندگان شناخته شده آمریکایی، تصویرگری جین چاپمن و ترجمه نازنین سودعلیزاده، در 36 صفحه  و قطع خشتی بزرگ با داستان و تصاویری جذاب ارتباط خوبی با کودکان و همچنین مخاطب بزرگسال خود برقرار می‌کند.

هیجان، صبر و تحمل و در ادامه آن بی‌حوصلگی یک احساس مشترک است درواقع صبر ممکن است یک ویژگی و فضیلت باشد اما انتظار بسیار سخت است به ویژه برای کودکان! خرسی (شخصیت اصلی کتاب) در این داستان تمام تلاش خود را می‌کند تا همراه با دوستانش برای خرگوش جشن تولد بگیرند و او را شگفت‌زده کنند اما با عجله کردنش باعث ایجاد اتفاقاتی می‌شود.

به این ترتیب این داستان سعی دارد تا به طور غیرمستقیم مفهوم صبر و تحمل را به کودکان بیاموزد و علاوه بر آن به اهمیت دوستی، همکاری و حمایت از یکدیگر اشاره کند.

کارما ویلسون نویسنده این کتاب در 27 سالگی متوجه شد که هنوز مانند زمانی که خودش کودک بود، عاشق کتاب‌های مصور و رمان‌های نوجوانان است. او که خود مادر سه فرزند خردسال بود، می‌دانست یک کتاب خوب برای همه سرگرمی است اما بسیاری از کتاب‌ها آن چیزی نبودند که فرزندانش می‌خواستند. به همین دلیل تصمیم گرفت تا خودش داستان بنویسد. از آن زمان تاکنون کتاب‌های متعددی از او چاپ و منتشر شده، جوایز گوناگونی دریافت کرده‌، به ده‌ها زبان ترجمه شده‌ و برخی جزو فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند.

تصاویر با جزئیات «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند»، حضور حیوانات گوناگون و و رنگ‌های جذاب این کتاب ورق زدن و خواندن آن را دوست داشتنی‌تر کرده است. جین چاپمن که تصویرگر این کتاب است با نزدیک به 30سال سابقه فعالیت در این حوزه کتاب‌های متعدد و پرفروشی را در کارنامه کاری خود دارد.

از نازنین سودعلیزاده که ترجمه این اثر را برعهده داشته، کتاب‌های دیگری مانند «چطور از دست یک هیولا خلاص شویم» و «همه آدم‌ها زیبا هستند» توسط کتاب‌های زرافه منتشر شده است.

در خلاصه داستان «آقا خرسه نمی‌تواند صبر کند» آمده است: «حیوانات جنگل تصمیم دارند تا خرگوش را در روز تولدش غافلگیر کنند. گورکن با یک سبد پر از توت‌های قرمز آمده، کلاغ با خودش یک شمع آورده است، جغد یک دسته گل از جنگل چیده. خلاصه که همه دست به دست هم داده‌اند تا یک جشن تولد حسابی برای خرگوش بگیرند. آقا خرسه هم خیلی دوست دارد که کمک کند و از خوشحالی روی پایش بند نیست اما یک مشکل کوچک وجود دارد، اینکه آقا خرسه اصلا اصلا صبر و تحمل ندارد و همین باعث می‌شود که… »

جملات و عبارات تکرار شونده‌ای که در متن وجود دارد، مثل «آقا خرسه دیگر نمی‌توانست صبر کند» فضای جالبی را در داستان ایجاد کرده است. همچنین با توجه به انتخاب لغات مناسب، اندازه و فونت استاندارد کتاب، به کودکان اجازه می‌دهد تا دایره لغات خود را گسترش دهند و خواندن آن را برای کودکان آسان می‌کند.

این کتاب تصویری برای گروه سنی «الف و ب» در قطع خشتی بزرگ، توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.

این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره 02188356436 تماس بگیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها