17
کتاب‌های زرافه منتشر کرد:

«همه آدم‌ها زیبا هستند» کتابی درباره تفاوت‌ها و زیبایی‌هایشان

  • کد خبر : 1073
  • 15 شهریور 1401 - 12:00
«همه آدم‌ها زیبا هستند» کتابی درباره تفاوت‌ها و زیبایی‌هایشان
کتاب تصویری «همه آدم‌ها زیبا هستند» نوشته وینسنت کِلی و ترجمه نازنین سودعلیزاده برای گروه سنی ب و ج (سال‌های آغاز تا پایان دبستان) توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) روانه بازار نشر شد.

به گزارش جشنواره فرهنگی هنری فرفره، به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «همه آدم‌ها زیبا هستند» با تصاویری جذاب برای کودکان، عشق و دوست داشتن را فارغ از مرزها و تفاوت‌ها به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد تنوع چیزی بیش از رنگ پوست ما است.

این کتاب به کودکان می‌آموزد افراد در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگونی هستند. همه متفاوت و منحصر به فرد‌ اند. می‌توانید تصور کنید که اگر همه ما دقیقاً شبیه هم به نظر می‌رسیدیم و کارهای مشابهی انجام می‌دادیم و همه ما در انجام یک کار دقیقاً یکسان بودیم، دنیا چگونه می‌شد؟ مهم است که همه منحصر به فرد بودن و ظاهر و علاقه‌های فردی خود را بپذیریم. در کنار پذیرش و خوشحالی از همه تفاوت‌های بین خود و دیگران، باید به هم احترام بگذاریم و اهمیت این تفاوت‌ها را بشناسیم؛ تفاوت در ملیت‌ها، اندازه و شکل فیزیکی و ترجیحات شخصی، و موارد دیگر. چرا؟ چون همه ما زیبا هستیم، مهم نیست چه باشد.

وینسنت کِلی نویسنده این کتاب معتقد است خوانندگان کوچک با مطالعه «همه آدم‌ها زیبا هستند» یاد می‌گیرند که همه مردم، فرهنگ‌ها و زبان‌ها زیبا هستند و جشن گرفتن این تفاوت‌ها نیز زیباست. در واقع هیچ راهی بهتر از روش‌های تعاملی برای صحبت در مورد تنوع و پذیرش تفاوت‌ها وجود ندارد.

در خلاصه پشت جلد این کتاب آمده است: در دنیای بزرگی که ما در آن هستیم آدم‌های خیلی زیادی زندگی می‌کنند. اما هیچ دو انسانی در این دنیا پیدا نمی‌شوند که درست عین هم باشند. چون اگر اینطور بود همه چیز خیلی کسل کننده می‌شد. ما با هم فرق‌های زیادی داریم مثلا قدمان، ظاهرمان، نژادمان، زبانمان و یک عالمه چیزهای دیگر اما همین تفاوت‌های کوچک و بزرگ و جورواجور هستند که تک تک آدم‌های روی کره زمین را زیبا و بی‌نظیر کرده‌اند.

وینسنت کلی نویسنده این کتاب که خود رنگین پوست است همراه با همسر و دو پسرش در نشویل آمریکا زندگی می‌کند. او عاشق نوشتن داستان‌هایی مملو از سرگرمی، رنگ و درس‌های زندگی است و بر ترویج رفتار مثبت و یادگیری اولیه در کودکان تمرکز دارد.

نازنین سودعلیزاده دارای کارشناسی ارشد و مسلط به زبان انگلیسی، ترجمه «همه آدم‌ها زیبا هستند» را برعهده داشته است.

کتاب تصویری «همه آدم‌ها زیبا هستند» به نویسندگی وینسنت کلی، تصویرگری چا کانسول و ترجمه نازنین سودعلیزاده، در 24 صفحه برای گروه سنی ب و ج (سال‌های آغاز تا پایان دبستان) توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک و نوجوان انتشارات سیمای‌ شرق) منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌‌های زرافه با پخش مدادآبی به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از طریق پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها