17
«کودکان و مقابله با مخاطره‌ها و بحران‌ها»

اعلام مهلت و شیوه ارسال آثار به دومین جشنواره فرفره

  • کد خبر : 1062
  • 14 شهریور 1401 - 12:15
اعلام مهلت و شیوه ارسال آثار به دومین جشنواره فرفره
مهلت و شیوه ارسال آثار به دومین جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره «کودکان و مقابله با مخاطره‌ها و بحران‌ها» در دو بخش نقاشی و داستان‌کوتاه اعلام شد.

به گزارش دبیرخانه جشنواره فرفره، علاقه‌مندان شرکت در دومین جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره «کودکان و مقابله با مخاطره‌ها و بحران‌ها» تا 21مهر‌ماه1401 مصادف با روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی، فرصت دارند نسبت به ثبت اطلاعات و ارسال آثار خود در دو بخش نقاشی و داستان‌کوتاه اقدام کنند.

بر این اساس شرکت‌کنندگان با توجه به رده سنی اعلام شده در بخش نقاشی (4 تا 18سال) و داستان کوتاه (7 تا 18سال) می‌توانند با انتخاب یکی از موضوعات اعلام شده، آثار خود را با مراجعه به سایت جشنواره بارگذاری کنند. لازم به ذکر است امکان شرکت در هر دو بخش نقاشی و داستان‌کوتاه وجود دارد.

جشنواره فرهنگی‌هنری فرفره که با هدف آموزش، لزوم توجه و آگاهی بخشی نسبت به موضوعات روز جامعه، سبک زندگی، تغییرات محیطی، بحران‌ها و تاثیر آن بر کودکان و نوجوان برگزار می‌شود، در دومین دوره، محوریت موضوعی خود را به ترویج و آموزش مفهوم آمادگی در مخاطرات و بحران‌ها اختصاص داده و موارد زیر را به عنوان موضوعات اصلی برگزیده است:

  • آمادگی در برابر بلایای طبیعی: سیل، زلزله و…
  • آمادگی در بحران و بلایای انسان ساخت: تصادفات، جنگ و فروریختن ساختمان‌ها و…
  • آمادگی در بحران‌های سلامتی: همه‌گیری کووید 19(کرونا)، آبله، وبا، آنفولانزا و…
  • آمادگی در بحران تغییرات اقلیمی: خشکسالی، پدیده گرد و غبار، گرمایش زمین، کم آبی…

در بخش داستان‌کوتاه شرکت‌کنندگان (7 تا 18سال) می‌توانند حداکثر دو اثر ارسال کنند و داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت BNazanin، سایز 14، حداکثر 1500 کلمه در سایت بارگزاری کنند. در بخش نقاشی نیز هر شرکت‌کننده (4 تا 18سال) می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کند. تکنیک نقاشی آزاد است و باید در ابعاد A4 ترسیم گردد. نقاشی‌ها نباید دارای پاسپارتو و قاب باشند و شرکت‌کنندگان باید عکس اثر (نقاشی) خود را با کیفیت مناسب بر روی سایت جشنواره بارگذاری کنند.

همانند اولین جشنواره فرفره، آثار ارسالی بر اساس رده‌بندی سنی و سبک اثر توسط هیئت داوران تفکیک و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

این جشنواره توسط باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران و ماهنامه «قلک» و با همکاری «دپارتمان علم و فناوری» و کمیته ارتباطات بحران و ریسک باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو ایران، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و رادیو بحران برگزار می‌شود.

برای ثبت و بارگذاری آثار خود می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=1062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها