35

آموزش کودکان در دوران کرونا را جدی بگیریم

  • کد خبر : 691
  • 10 دی 1399 - 10:31
آموزش کودکان در دوران کرونا را جدی بگیریم
آموزش کودکان با هدف تربیت آنان در سنین مختلف امری ضروری و نیازمند داشتن دانش و تجربه فراوان است، از این رو والذین آموزش را نه تنها از دوره خردسالی بلکه قبل از این دوره جهت رشد و شکوفایی استعدادهای فرزند خود آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره فرفره، شناخت روش های صحیح یادگیری و آموزش و تربیت مناسب فرزند به نحوی به والدین کمک می‌کند تا تعامل مناسبی با کودک خود برقرار و متناسب با ویژگی‌های شخصیتی آن و در راستای بهبود روابط و آموزش شیوه‌های رفتاری از هیچ کوشش و تلاشی تا رسیدن به یک زندگی شاد و سلامت غفلت نورزند.

شیوع ویروس کرونا تاثیرات شگرفی بر سبک زندگی مردم بوجود آورده و آموزش و تربیت کودکان را به عنوان عضوی از افراد جامعه نیز در این راستا دستخوش تغییرات قرار گرفته، از این رو فعالیت والدین برای تربیت و یادگیری فرزندان با توجه به شرایط کرونایی دوچندان شده است.

متخصص روانپزشک کودک و نوجوان با بیان اینکه خطر ویروس کرونا برای کودکان کمتر از بزرگسالان است اما باید برای پیگیری از ابتلا به بیماری آموزش های لازم توسط والدین به فرزندان ارائه شود، ‌اظهار داشت: چنانچه فرزند خانواده به کرونا مبتلا نشده، باید اصول پیشگیری و مراقبت را به او آموخت و از طرفی شیوه های آموزشی باید متناسب با سن و از طریق بازی به کودک ارائه شود.

مهشید رابطیان تصریح کرد: آشنایی با علایم اولیه ابتلا به ویروس کرونا در کودکان، به والدین کمک خواهد کرد که اقدامات مناسب و رفتار صحیح در مواجه با کودک بیمار خود اتخاذ کنند، از این رو ممکن است کودک، توانایی بروز شفاهی احساس یا بیان علایم خود را نداشته باشد یا اینکه بداخلاق شود و بیشتر گریه کند. بعضی از کودکان نیز مضطرب می ­شوند حتی اگر بدانند که ویروس کرونا می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: برای بهبود یادگیری کودک در دوران کرونا حتما باید علایم ویروس کرونا را در کودکان شناخت زیرا احتمال دارد کودک نتواند مثل بزرگسالان علایم خود را گزارش کند.

رابطیان ‌ادامه داد: گیجی، تب، فشار یا درد قفسه­ سینه، درد گردن، اختلال در تنفس، کبودی یا سفید شدن صورت، انگشتان دست یا پا، از دست دادن هوشیاری و درد شدید شکم از علایم ابتلا به کرونا در بین کودکان به شمار می رود.

این متخصص روانپزشک کودک و نوجوان گفت: والدین در دوران کرونایی برای یادگیری مناسب کودکان باید یک برنامه منظم روزانه تدوین و نیز سعی کنند بر اساس سن آن به همراه بازی و نیز خواندن کتاب نسبت به کاهش و یا رفع کردن استرس و اضطراب پیش آمده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این دوران کودک نیازمند سطحی از انعطاف‌پذیری از سوی والدین است،‌ افزود: چنانچه در یک برنامه یادگیری، کودک بی‌قرار کرد، پدر و مادر یک گزینه دیگر که فعالیت بیشتر کودک را می‌طلبد، باید انتخاب کنند و باید توجه داشت که کودک احتمال دارد در این زمان واکنش‌های مختلفی به استرس نشان دهند، باید صبور بود و شرایط آنان را درک کرد.

رابطیان گفت: برای آموزش و یادگیری کودکان در این هنگام می توان از نقاشی، مطالعه داستان و دیگر فعالیت‌ها استفاده و به باز کردن بحث و گفت و گو با آنان کمک گرفت و نگرانی کودکان را کوچک و یا نادیده نگرفت و از طرفی به صحبت و رفتار آنان توجه کرد و گوش داد.

لینک کوتاه : https://capf.ir/?p=691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
برچسب ها